- Bekijk onze statuspagina voor evt. actuele storingen;
- Installeer de laatste versie van onze SamenGezond-app op je telefoon;
- Zie je wel een muntjessymbool bij je activiteit, maar zie je de punten niet terug in je puntensaldo? Kijk dan in dit artikel.
Mijn activiteit is niet goed opgenomen door de SamenGezond-app
Heeft je GPS niet goed gewerkt? Dan zie je bijvoorbeeld dat:
- je activiteit (deels) wordt weergegeven als een rechte lijn in plaats van de afgelegde route;
- de afstand die wordt weergegeven niet overeenkomt met de afstand die je heb afgelegd;
- er een onverklaarbare piek zit in de snelheidsgrafiek terwijl je wel de juiste activiteit hebt gekozen. Om dit te controleren open je de SamenGezond-app en zoek bij het ‘Activiteiten-scherm’ de activiteit op.
GPS-ontvangst van je telefoon
Problemen met GPS in je telefoon zijn complex. De SamenGezond-app maakt gebruik van de GPS-ontvanger in je telefoon. Wanneer deze niet goed is ingesteld of niet goed werkt, kan het voorkomen dat je geen punten voor je activiteit ontvangt. Een deel van de GPS problemen kan worden opgelost door een aantal zaken zelf te controleren en/of aan te passen, kijk hiervoor op www.samengezond.nl/gps.
Blijven de GPS problemen (die je niet alleen ervaart met de SamenGezond-app) ondanks deze tips aanwezig, dan kun je contact opnemen met je telefoonprovider/-fabrikant om je verder te helpen.
Ben je van mening dat je wel recht op punten hebt als beloning van jouw activiteit, stuur dan een screenshot van je activiteit én de snelheidsgrafiek die bij de activiteit hoort. Je kunt dit doorgeven via 'het contactformulier', onder dit artikel. Kies vervolgens voor het onderwerp 'Punten' en vul alle gevraagde velden in.