Wanneer je direct na het klikken op 'Registreren' of 'Inloggen' in de SamenGezond-app een foutmelding te zien krijgt met daarbij een referentiecode (bijvoorbeeld: QHWRB), accepteert je telefoon geen cookies. Om je te registreren of in te loggen, dient je telefoon cookies te accepteren. Dit geldt ook voor het bevestigen van je account. Volg het onderstaande stappenplan voor Android of iPhone om ervoor te zorgen dat je telefoon cookies accepteert.
Android
Google Chrome
- Open Google Chrome;
- Klik rechts bovenin op de drie stipjes (menu);
- Kies voor 'Instellingen';
- Kies onder 'Geavanceerd' voor 'Site-instellingen';
- Zorg ervoor dat de optie bij 'Cookies' staat ingesteld op 'Sta cookies toe'.
Samsung Internet
- Open de 'Instellingen'-app op jouw telefoon;
- Kies voor 'Apps';
- Klik op het tandwiel naast 'Samsung Internet';
- Kies voor 'Privacy en beveiliging';
- Zorg ervoor dat het schuifje bij 'Accepteer cookies' naar rechts (aan) staat
Voor andere webbrowsers zijn de stappen vergelijkbaar. Omdat Samsung Internet en Google Chrome het meest worden gebruikt, benoemen we alleen de stappen voor deze twee webbrowsers.
iPhone
- Open de 'Instellingen'-app;
- Kies voor 'Safari' in de lijst met menu-opties (relatief ver naar onderen);
- Scroll naar onderen;
- Zorg ervoor dat het schuifje bij 'Blokkeer alle cookies' naar links (uit) staat.
Verwijder nadat je de bovenstaande stappen hebt doorlopen de SamenGezond-app van je telefoon. Nadat je dit hebt gedaan, kan je de SamenGezond-app direct opnieuw installeren. De registratie- en/of inlogpagina zal nu normaal laden.