Blijft de app laden en lukt het daardoor niet om je activiteit te starten of te stoppen? Dan is de SamenGezond-app bij jou vastgelopen. Je kunt dit oplossen door de volgende stappen te volgen:
- Ververs je scherm. Leg je daarvoor vinger op het scherm en veeg naar beneden.
- Blijf je scherm nog steeds laden? Sluit dan de app even helemaal af.
- Voor Android werkt dat zo: Tik op het vierkantje (Recent-toets) onder aan op je telefoon. Je ziet nu al je openstaande apps. Veeg de kleine weergave van de SamenGezond-app naar boven. Android 8 of lager? Tik op het kruisje bij de app. Ga terug naar het startscherm en open de SamenGezond-app opnieuw.
- Voor iOS (iPhone) werkt dat zo: dubbelklik op de thuisknop van je telefoon. Je ziet nu alle apps die je hebt geopend. Swipe de SamenGezond-app omhoog. Ga terug naar het startscherm en open de SamenGezond-app opnieuw.
- Is het probleem dan nog niet opgelost? Ga naar het Profieltab in de app en log uit en daarna weer in. Je gebruikt hiervoor je bestaande gegevens. Let op! Niet verzonden/verstuurde activiteiten en stappen gaan verloren.
Opnieuw ingelogd, maar de app start nog steeds niet? Dan zit er niets anders op dan de app even te verwijderen. Download de app dan opnieuw via de App of Play Store. Je kunt opnieuw inloggen met je gebruikersnaam en je wachtwoord. Let op: net als bij stap 3 gaan niet verzonden/verstuurde activiteiten en stappen verloren. En vergeet na het opnieuw inloggen niet je instellingen opnieuw te controleren om er zeker van te zijn dat alles goed staat.