We berekenen de stappen op je telefoon met onze eigen interne tracker. Dit doen we op Android en tegenwoordig ook op iOS.
Zie je in de SamenGezond-app minder stappen dan in die stappenteller? Ververs dan eerst even het scherm in de SamenGezond-app. Leg daarvoor je vinger op het scherm en veeg naar beneden. Is het aantal stappen dat je ziet nog steeds te laag?
Het kan zijn dat jouw telefoon maar een aantal keren per dag of zelfs maar één keer per dag je stappen naar ons doorstuurt. Stappen die later worden verwerkt, worden ook dan meegeteld voor de dag dat je ze hebt gezet.
Belangrijk: hebben we je toestemming?
Heb je de SamenGezond-app toestemming gegeven om je stappen ook op te halen als je de app niet hebt geopend? Zonder die toestemming worden stappen alleen bijgewerkt op het moment dat je onze app gebruikt. Alle instellingen en toestemmingen die ervoor zorgen dat jouw telefoon en onze app goed samenwerken, vind je hier.
Let op: Wanneer je met je Android toestel uitlogt, is je stappenteller ook uitgeschakeld. Na het inloggen moet je je stappenteller opnieuw activeren. Stappen die tussen het uitloggen en het opnieuw activeren zijn gezet, worden niet doorgestuurd naar SamenGezond.
Gebruik de SamenGezond-app op één toestel
Open je de app wel op een ander toestel? De app gaat dan op zoek naar de stappenteller op dat toestel. Je stappen worden met die gegevens opnieuw berekend.
Let op: Een tablet heeft geen stappenteller. Open je onze app op een tablet, dan worden er geen stappen gevonden. Het verwerken van de stappen lukt dan niet, waardoor je een onjuiste berekening van je Stappendoel krijgt.
Gebruik je een smartwatch/sporthorloge?
En is deze gekoppeld aan bijvoorbeeld de Gezondheidsapp/Healthapp in je telefoon? Die stappen worden niet doorgestuurd naar SamenGezond en tellen daarom niet mee. Waarom dat zo is, lees je hier.