Een grijs scherm in de app? Op het Weekdoeltab of een van de andere onderdelen in de app? Er is op dat moment even geen verbinding met de server. Je kunt dit oplossen door de volgende stappen te volgen:
- Ververs je scherm. Leg daarvoor je vinger op het scherm en veeg naar beneden.
- Is het scherm nog steeds grijs? Sluit dan de app even helemaal af.
- Voor Android werkt dat zo: Tik op het vierkantje (Recent-toets) onder aan op je telefoon. Je ziet nu al je openstaande apps. Veeg de kleine weergave van de SamenGezond-app naar boven. Android 8 of lager? Tik op het kruisje bij de app. Ga terug naar het startscherm en open de SamenGezond-app opnieuw.
- Voor iOS (iPhone) werkt dat zo: dubbelklik op de thuisknop van je telefoon. Je ziet nu alle apps die je hebt geopend. Swipe de SamenGezond-app omhoog.
Ga terug naar het startscherm en open de SamenGezond-app opnieuw. Even 15 minuten wachten is nu het beste. Geen tijd of geen geduld? Dan start je de app meteen opnieuw.
Goed om te weten: De tracker blijft het ondanks de verbroken serververbinding gewoon werken. Je kunt dus wel activiteiten blijven opnemen voor je Weekdoel. Deze activiteiten worden verwerkt nadat je bovenstaande stappen hebt gevolgd.
Let op! Log in ieder geval niet uit! Gegevens die nog niet zijn verstuurd gaan dan verloren. Meer daarover, lees je hier.