Ja. Als het product niet compleet is, beschadigd is bij aflevering, het niet doet of je er niet mee kunt doen wat in de omschrijving staat vermeld, heb je recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van je betaling. Dat is de wettelijke garantie. Deze geldt op al onze producten.
Op bijna alle producten in onze webshop heb je daarnaast een extra garantie. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd. Gaat je product binnen die tijd stuk, dan hoef je niet aan te tonen dat het niet jouw schuld is. Het garantiebewijs vind je in de verpakking van je product. Je vind daar informatie over hoe lang de garantie geldig is en waar je recht op hebt. De datum waarop je het product hebt ontvangen, geldt als ingangsdatum van deze garantie. Dit is de fabrieksgarantie.
Wanneer heb ik geen recht op garantie?
- als er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht;
- als de datum op de afleverbon gewijzigd of onleesbaar is;
- als schade is ontstaan door het product anders te gebruiken dan in de gebruiksaanwijzing staat vermeld;
- als schade door opzet of onoplettendheid is ontstaan;
- als schade is ontstaan door van buiten komend onheil, zoals blikseminslag en stroomuitval.
Hoe maak je aanspraak op een garantie?
Om gebruik te maken van de garantie, heb je de originele afleverbon nodig die je bij je bestelling hebt ontvangen. Wij werken samen met Boost voor onze webshop. Neem eerst contact op met de klantenservice van Boost via telefoonnummer 011 438 15 15 (beschikbaar op werkdagen van 8:30 - 17:00 uur) of via samengezond@boostgroup.nl. Zij geven je dan meer informatie over mogelijke reparatie of vervanging van het product.
Wanneer je het product moet terugsturen (bijvoorbeeld voor reparatie) zorg je zelf voor een stevige verpakking om schade tijdens het verzenden te voorkomen. Het terugsturen van je product is gratis.
Kan je product niet worden gerepareerd of vervangen? Dan kun je dit binnen 14 dagen na het afhandelen van je aanspraak op de garantie van ons verwachten:
- Je betaling ontvang je terug op het bij ons bekende rekeningnummer.
- Ingeleverde SamenGezond-punten zie je terug in je account.
- SamenGezond-cadeaubonnen die je bij je bestelling hebt ingeleverd worden opnieuw geldig.